21 просмотров
Рейтинг статьи
1 звезда2 звезды3 звезды4 звезды5 звезд
Загрузка...

Porsche Panamera Turbo S 2014

Рестайлинговый Porsche Panamera Turbo S 2014

В ноябре прошлого года в рамках выставки Tokyo Motor Show 2013 состоялся дебют обновленного спортивного хэтча Porsche Panamera Turbo S 2014 мод. года. Но немногим ранее немецкая компания обнародовала в Сети технические характеристики своего спорткара, который пережил рестайлинг. Для тех, кто не успел или не смог побывать в столице Японии, мы решили представить небольшой обзор этого замечательного авто.

Экстерьер

Внешний облик Porsche Panamera Turbo S 2014 фото , которого представлены ниже, разработчики подчеркнули эксклюзивным оттенком кузова, получившим название Palladium. Добавим, что этот кузовной окрас для серийной модели, к сожалению, не доступен. Кроме этого спортивный хэтчбек поставили на колесные диски 911 Turbo II размером 20-дюймов, а на «корме» спорткара теперь вдобавок красуется регулируемый спойлер.

Интерьер

В стандартной комплектации салон скоростного и роскошного авто отделан сочетанием кожи в двух оттенках. Водительское кресло обладает 14 электрорегулировками в различных направлениях, помимо этого как опции можно заказать запоминающее устройство настройки положения сиденья, подпор поясничного отдела тела и рулевую колонку с электроприводом ее настройки.

Также в салоне могут быть установлены, как альтернатива, спортивные кресла, которые регулируются в 18-ти направлениях и обладают превосходной боковой поддержкой и точечными ремнями безопасности. Что касается пассажиров заднего ряда Porsche Panamera Turbo S 2014 технические характеристики которого мы приводим, то им будет особенно удобно себя чувствовать в веси авто Executive, у которой разработчики удлинили на 150 мм колесную базу. Тут же задние кресла оснащены подогревом и вентиляцией, а кроме этого пассажиров разделяет для их удобства многофункциональная консоль.

Технические характеристики

Под капотом новой Panamera Turbo S 2014 удобно расположилась V-образная би-турбированная «восьмерочка» объемом 4800 см3, которая так же прошла модернизацию. Теперь данный агрегат выдает 570 лошадиных сил мощи и max. крутящего момента 750Нм, а кнопочка PowerPoint поможет кратковременно поднять max. крут. момент до 800Нм, что очень выгодно при маневрах на трассе. Дополнительные лошадки движку обеспечило увеличение давления впрыска топлива до 140Бар и модернизацией наддува – в настоящий момент будет больше поступать воздуха в камеры сгорания.

Спорткар Porsche Panamera Turbo S 2014 технические характеристики, которого нам говорят, что оснащенный V8 и 7-ми ступенчатым «автоматом» PDK с нуля достигает первой сотни км в час, всего за 3.7-секунды. При этом потребление топлива автомобилем разработчикам удалось уменьшить при европейском тестируемом цикле движения на целых 11% и теперь спортивный хэтчбек «кушает» примерно 10-литров безика на сотню км.

Комплектации и оснащение

Топовая – она же и самая мощная комплектация Porsche Panamera Turbo S 2014 имеет в своем арсенале адаптивную подвеску типа PASM с режимами работы: Sport, Comfort и Sport+. Помимо этого данная модификация оснащена высокоэффективными тормозами Porsche Ceramic Composite Brake, желтого оттенка суппорты которой можно рассмотреть сквозь эксклюзивные колесные диски.

Для авторынка Европы цена Porsche Panamera Turbo S 2014 в 570-сильной модификации стартует от 180.024 Euro. Цена модификация Executive с увеличенной длиной колесной базы стартует от 197.041 Euro. Для рынка Америки цена спортивного хэтчбека будет начинаться от 180.300 и 200.500 баксов соответственно.

Porsche Panamera Turbo S 2014

Обзор нового турбированного автомобиля Porsche Panamera, что можно будет купить уже в начале 2014 года.

Свой новый спортивный хэтчбэк корпорация пыталась внедрить в серийное производство ещё в 1988 году, но модель так и осталась лишь в стадии разработки. Panamera увидела свет только в 2006 году. Своим названием она обязана памятному ралли La Carrera Panamericana, где Porshe показала блестящие результаты. В этой модели совмещены элитный комфорт, большие размеры, вместительный салон и головокружительная стремительность. Это авто подойдёт для будних поездок и для дальних прогулок большой компанией. Причём, всё необходимое легко поместится в объёмном багажнике и не повлияет на качество поездки. Новый Гран Туризмо пользуется спросом, что вполне закономерно. Интерес к родоначальнику нового семейства не ослабевает, поэтому Porshe занялся рестайлингом существующих моделей.

Компания Porsche активно вносит изменения в весь модельный ряд Panamera. Усовершенствованный хэтчбек Panamera Turbo S предстанет перед почитателями в первых месяцах 2014 года. Модернизация была проведена не только с двигателем, но и с колёсной базой, она тоже значительно подросла.

Технические характеристики Porsche Panamera Turbo S 2014

Элитный автомобиль в обновлённом варианте по-прежнему имеет привычный нам 4,8-литровый мотор с двойным турбонаддувом и восьмью цилиндрами. Производитель поработал над двигателем и снабдил его новыми турбинами, улучшенной системой впрыска и модернизированной поршневой системой. Обновлённый авто на 20 лошадиных сил проворнее, а если в сравнении с Panamera Turbo – то новый вариант превосходит его на 50 лошадиных сил, имея в своём запасе 570 «лошадок». Эти изменения придали авто прыти и она может теперь мчаться с максимальной скоростью в 310 км/час. Несмотря на обновления в двигательной системе, прыжок скорости до 100 км/час новая Panamera всё так же совершает за 3,8 секунды. Не изменился и крутящий момент, который так и остался на показателе в 750 Нм.

Обе версии хэтчбека Porshe обрели версию Executive, которая проявилась в расширенной на 15 см колёсной базе и обрела 20-дюймовые литые диски в классическом, для своей модели, стиле. Увеличение колёсной базы дало возможность прибавить 12 см пространства между передними и задними сидениями, что добавило комфорта пассажирам заднего ряда.

Цена нового Porshe Panamera Turbo S

Уже объявлено, что увеличенную Panamera можно будет приобрести не во всех странах. Россия, тем не менее, входит в число счастливчиков и в этой стране Porshe Panamera Turbo S будет представлена в продаже. Цена за базовую комплектацию усовершенствованной модели на российском рынке будет варьироваться в районе 300 тыс американских долларов (9 623 000 рублей), а более мощная модель хэтчбека Turbo S обойдётся ещё дороже своему хозяину. Но это обстоятельство вряд ли испугает ценителей настоящего элитного авто.

Демонстрация модернизированной Порше Панамера Турбо S будет проводиться в ноябре текущего года в Токио.

Обзор салона машины второго поколения:

Фотографии Porsche Panamera Turbo S 2014: тюнинг

Порше Панамера (2013-2014) — фото, цена, характеристики Porsche Panamera S / Turbo…

2014 рассекретили до премьеры

Дебют нового Porsche Panamera состоялся в апреле 2009 года на автосалоне в Шанхае. Эта модель стала очередной вехой в истории немецкого производителя спортивных машин, который, с целью расширения клиентской базы и увеличения продаж, ввел в свою линейку вначале кроссовер Cayenne, а затем и большой спортивный хэтчбек представительского класса.

Внешне Порше Панамера напоминает сильно растянутое купе 911 с фирменной светотехникой, но полностью другим профилем с длинным капотом, вертикальным воздухозаборником в передних крыльях и плавно закругленной подоконной линией в районе задних стоек.

На мотор-шоу в Шанхае 2013 состоялась премьера обновленного Porsche Panamera 2014 модельного года, внешность которого рассекретили в начале апреля. Рестайлинговый автомобиль получил подретушированные бампера, измененную головную оптику и задние фонари, а также перенесенную ниже секцию под задний номерной знак.

Интерьер обновленной Панамеры с возвышающейся торпедой, логично переходящей в центральную консоль, судя по снимкам, не изменился. Такой салон уже стал фирменным для нового Кайена, а также купе 911 (991) и парочки Бокстер / Кайман третьего поколения.

Для автомобиля предлагается широкая линейка силовых агрегатов. Изначально модель была представлена с 4,8-литровым V8, выдающим 400 л.с. на версии Panamera S и полноприводной модификации 4S. А вот для Panamera Turbo его отдача увеличена до 500 лошадей#8221;.

Годом спустя производитель предложил более скромный 3,6-литровый агрегат V6 (300 л.с.), который устанавливается на обычную Панамеру, доступную с 6-ступенчатой механикой и 7-диапазонным роботом#8221; PDK, а также на Панамера 4 с полным приводом.

Далее для хэтчбека стал доступен 3,0-литровый дизель (250 л.с.) и гибридная установка, которая на Panamera S Hybrid развивает 380 лошадей#8221;. Только эти две версии модели оснащаются восьмиступенчатыми автоматическими трансмиссиями.

Наконец, на вершине гаммы располагается Porsche Panamera Turbo S с 550-сильной версией 4,8-литрового мотора, а еще есть 430-сильная модификация Panamera GTS. заполняющая брешь между S и Turbo.

Однако, отныне место 4,8-литрового движка (400 л.с.) для Panamera S 2014 занял совершенно новый 3,0-литровый V6 twin-turbo, развивающий 420 лошадей#8221; и пиковый крутящий момент в 520 Нм (на 20 Нм больше прежнего). Такой мотор оказался не только мощнее, но и на 18% экономичнее.

Дизельная Панамера получила новый 300-сильный (650 Нм) движок вместо прежнего с отдачей в 250 сил, с которым она набирает сотню с места за 6,0 сек. а максимальная скорость достигает 259 км/ч (на 15 выше, чем прежде).

Вместо прежней Panamera S Hybrid отныне в линейке появилась модификация Panamera S E-Hybrid, которая комплектуется трехлитровой бензиновой шестеркой#8221;, 95-сильным электромотором и комплектом литий-ионных батарей емкостью 9,4 кВтч. Суммарная отдача такой установки равна 410 л.с.

От 0 до 100 км/ч Порше Панамера S E-Hybrid 2014 ускоряется за 5,5 секунд, а максимальная скорость достигает 270 км/ч. При этом автомобиль может передвигаться на электротяге на расстояние от 18 до 36 км (в зависимости от стиля езды), а средний расход топлива в смешанном цикле составляет всего 3,1 литра на 100 км пути. Батареи можно подзаряжать на специальных станциях (за 2,5 часа), либо от бытовой сети (за 4 часа).

Двигатель на топовой модификации Porsche Panamera Turbo S 2014 после модернизации выдает 570 против 550 сил. Этого удалось добиться за счет установки двух новых турбонагнетателей с увеличенными компрессорами, увеличению давления впрыска и новым поршням из алюминиевого сплава с другими поршневым кольцами. Правда, динамичесмкие характеристики модели остались прежними #8211; на разгон с места до сотни Панамера Турбо S тратит 3,8 с. а ее максималка составляет 308 км/ч.

Кроме того, отныне Porsche Panamera 2014 обзавелась удлиненной модификацией Executive (пока доступна для версия Turbo и 4S). Она получилась на 150 мм длинее обычной (величина колесной базы выросла до 3 070 мм). В ее базовое оснащение включены пневмоподвеска и два раздельных задних кресла.

Продажи новинки на российском рынке стартуют в июле 2013 года. Цена дизельной машины составит 4 255 000 р, гидрид оценили в 5 547 000 руб. а за длиннобазные Porsche Panamera 4S Executive и Turbo Executive просят 6 593 000 и 9 623 000 рублей, соответственно.

Фото Porsche Panamera 2014 Порше Панамера 2014 фото Фото новой Panamera 2014 года

Новая Порше Панамера фото Фото салона Porsche Panamera Интерьер Panamera Executive фото

Фото Порше Панамера Турбо S 2014 Porsche Panamera Turbo S фото Фото новой Панамера Турбо 2014 года

2014 Porsche Panamera Turbo S is a 911 Turbo for the family man

  • Share
  • 0 Comments
  • Image Credit: Drew Phillips
  • Image Credit: Drew Phillips
  • Image Credit: Drew Phillips
  • Image Credit: Drew Phillips
  • Image Credit: Drew Phillips
  • Image Credit: Drew Phillips
  • Image Credit: Drew Phillips
  • Image Credit: Drew Phillips
  • Image Credit: Drew Phillips
  • Image Credit: Drew Phillips

More Photos

In the event that the Porsche Panamera Turbo’s 520 horsepower and 189-mile-per-hour top speed aren’t enough to sate the appetite of the speed freak, Porsche has just given the auto show debut to the faster, more powerful Panamera Turbo S.

With 570 horsepower being pumped from a 4.8-liter, twin-turbocharged V8, the Panamera Turbo S promises even faster acceleration, hitting 60 mph in 3.6 seconds, a 0.3-second improvement over the standard Turbo. The top speed, meanwhile, climbs to 192 mph, which is kind of ridiculous for a car with four doors and a trunk.

Other enhancements that come with this Panamera’s extra syllable include carbon-ceramic brakes and the entirety of Porsche’s active chassis systems, including Porsche Dynamic Chassis Control and Porsche Active Suspension Management. The performance goodies come standard, but that doesn’t mean the Panamera Turbo S is cheap.

Pricing for the standard Turbo S starts at $180,300, while the Executive model, which adds 5.9 inches to the Panamera’s wheelbase starts at $200,500. That’s far from cheap, but the type of performance on offer takes some of the sting out cutting such a large check.

Take a look below for a press release from Porsche and then head up top for our full gallery of live images.

New Top Model in the Model Range: the Porsche Panamera Turbo S
Performance for discerning drivers

Atlanta. Porsche is placing its fastest, most powerful and most luxurious Panamera grand touring sedan at the peak of the series: With a power output of 570 hp and a top track speed of 192 mph, plus a particularly extensive and top-quality range of features, the Panamera Turbo S is guaranteed a special status in its market segment. For the first time ever, an Executive version of the Panamera Turbo S is also available with a wheelbase that has been extended by 5.9 inches. As a result, the Panamera Turbo S Executive offers significantly more space and even more comfort, particularly at the rear. Thermal and noise-insulated windows, which include privacy glazing, an interior lighting package designed especially for the rear, and a large center console at the rear are just some of the extensive standard features. The new top model in the Panamera model line will be celebrating its world premiere at the Tokyo Motor Show November 20-21, 2013.

The character of the new Panamera Turbo S is evident not only in its driving performance but also in the key distinguishing features of its appearance. The Palladium Metallic exterior color, which is available solely for the new Panamera Turbo S, gives the top model an especially exclusive look and enhances the classy, elegant contours. An indication of the vehicle’s outstanding driving dynamics is provided by 20-inch 911 Turbo II wheels, which are not only larger but also significantly wider than the standard wheels belonging to other Panamera models. The four-way rear spoiler, painted in the same color as the exterior, is another unique feature.

The new top Panamera model from Porsche features an exceptionally extensive range of equipment appropriate for a top model in the luxury class. It features all of the driving dynamics control systems available for the model range as standard. The Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), an active roll stabilization system, reduces the vehicle’s lateral inclination in curves, thereby increasing agility and comfort in equal measure. The Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) system works with a variable standard torque split at the rear wheels in combination with an electronically controlled rear-axle differential lock to provide improved traction in any driving situation. Thanks to the Porsche Ceramic Composite Brakes (PCCB), the Panamera Turbo S benefits from a high-performance brake system that is particularly resistant to brake fading and wear. The chassis of the Panamera Turbo S of course features the Porsche Active Suspension Management (PASM) adaptive damper control and adaptive air suspension with additional air volume, new to the Panamera range for 2014.

Fifty more horsepower from new turbochargers

A 50-hp increase in power compared to the Panamera Turbo engine has been achieved through specific revisions to a number of components. Porsche is now using two new turbochargers with larger compressors in the Panamera Turbo S model. The new compressors increase the air flow, and the chargers push more oxygen into the combustion chambers at high loads and speeds. In addition, the injection pressure has been increased by 20 bar to 140 bar. Together, both of these measures also enable higher component loads, which are absorbed by pistons made from a new aluminium alloy and specially coated piston rings.

This concept has two further advantages: By preparing the air-fuel mixture in the combustion chambers more effectively, the torque also increases to 553 lb.-ft. at between 2,250 and 5,000 rpm, with overboost increasing torque momentarily to 590 lb.-ft. The extra torque makes overtaking even easier and faster.

Thanks to the optional sport exhaust system, the Panamera Turbo S offers drivers the opportunity to maximize the emotional character of the car whenever they wish. This unique sound experience is achieved by means of an acoustic channel that can be switched at the push of a button; this channel directs the engine sound straight into the interior. In addition, individual cylinders are skipped when switching up a gear, allowing the engine speed to fall faster and the clutch to engage quickly.

Sport Chrono package enhances sporty handling characteristics

The new Panamera Turbo S is also perfectly equipped to effectively convert its increased level of power and torque into sporty driving dynamics. One of the requirements for this effective conversion of power is the Porsche Traction Management (PTM) all-wheel drive system, which optimizes torque flow to the wheels, even in difficult driving conditions. The Sport Chrono package comes as standard, and coordinates the drive power and chassis at the touch of a button to guarantee a consistently sporty response. The overboost function is activated in «Sport» and «Sport Plus» mode as well as during kickdown in «Normal» mode; the overboost function temporarily increases the boost pressure to enable even more powerful acceleration capability. The «Launch Control» start function guarantees the best possible acceleration when moving off by optimally co-ordinating the responses of the engine control system and the Porsche Doppelkupplung gearshift program. Thanks to the reworked gear shifting strategy, the Porsche Doppelkupplung changes between its seven gears even more rapidly, accelerating the new Panamera top model from 0 to 60 mph in 3.6 seconds.

Chassis with all Panamera assistance systems

The chassis features all of the active systems that Porsche has developed and introduced for the sporty Panamera grand touring range as standard. The Porsche Active Suspension Management (PASM) system is the centerpiece, combining adaptive air suspension and adaptive damper control. The PASM system continuously adjusts the damper forces and adapts them to suit road conditions and driving style. Using the PASM chassis button on the center console, the driver can choose between three performance maps — Comfort, Sport and Sport Plus. Similarly, the adaptive air suspension offers the ability to activate different spring rates to open up an even greater range of chassis characteristics, giving drivers the choice between a high level of driving comfort and very sporty driving dynamics.

The combination of the PDCC and PTV Plus means that the Panamera Turbo S features the most advanced version of the Panamera chassis as standard. The PDCC prevents the vehicle body from rolling on its longitudinal axis by applying a counter torque using active stabilisers on the front and rear axles. This system also improves vehicle balance via dynamic roll moment distribution, resulting in excellent agility in every speed range driven as well as optimum steering performance and balanced load alteration behavior. Increased agility is achieved because the tires constantly maintain the ideal position on the road, allowing optimized lateral forces to build up and act upon each tire. Variable roll moment distribution also directly influences the vehicle’s self-steering properties.

The PDCC, PASM and air suspension are always controlled together when one of the three chassis programs is selected. When the «Comfort» setting is selected, the systems provide a relaxed journey on uneven roads. In «Sport» and «Sport plus» mode, active intervention by the systems influence steering behavior, maximum roll support, and traction in order to secure maximum performance and agility.

PTV Plus for even better cornering: Motorsport derived ceramic brakes

The advantages offered by the PDCC in terms of driving dynamics are enhanced still further by the Porsche Torque Vectoring Plus system and the electronically controlled rear-axle differential lock with variable locking effect. The system optimizes steering behavior and traction for a sporty driving experience.

The Panamera Turbo S comes with the PCCB as standard. These super powerful, ceramic brakes with yellow brake calipers offer clear advantages over conventional grey cast-iron brake discs. A reduction in mass of approximately 50 percent, a faster handling response and the corrosion resistance of the brake discs help ensure maximum performance.

Interior: Two-tone-leather interior and comfort seats

The synthesis of exclusivity and sportiness is upheld in the interior by the two-tone leather furnishings which come as standard. One particular highlight is the new interior package in Dark Burl Walnut. The new decor includes a hint of red, providing a slightly cooler effect, and the interior of the Panamera Turbo S is completed by the embossed Porsche crests on the front headrests.

14-way power seats at the front are standard and include the memory package for excellent travel comfort. The memory package includes seat surface extension as well as lumbar support and electrical steering column adjustment. Both the front and rear seats feature seat heating as standard; seat ventilation is also available as standard in the Panamera Turbo S Executive. The adaptive sport seats build on this seating system to include the comfort memory package with raised seat side bolsters and electronic, 18-way adjustment is an option for the Panamera Turbo S. At the rear, two single seats with a folding central arm rest offer generous leg and head room, even for tall passengers. Passengers at the rear of the Panamera Turbo S Executive travel in even greater luxury: the single seats have an extra 4.7 inches of space in the footwell; all seats offer active ventilation and the electronic roll-up sunblind enables greater privacy. Both rear passengers are protected by side air bags.

In the U.S., the Panamera Turbo S will have a base M.S.R.P. of $180,300 and the Panamera Turbo S Executive will have a base M.S.R.P. of $200,500. Prices do not include delivery charges.

About Porsche Cars North America

Porsche Cars North America, Inc. (PCNA), based in Atlanta, Ga. is the exclusive U.S. importer of Porsche sports cars, the Cayenne SUV and Panamera sports sedan. Established in 1984, it is a wholly-owned subsidiary of Porsche AG, which is headquartered in Stuttgart, Germany, and employs approximately 220 people who provide parts, service, marketing and training for 189 dealers. They, in turn, work to provide Porsche customers with a best-in-class experience that is in keeping with the brand’s 63-year history and leadership in the advancement of vehicle performance, safety and efficiency.

At the core of this success is Porsche’s proud racing heritage that boasts some 30,000 motorsport wins to date.

2014 Porsche Panamera Turbo S

Quick Specs

Price $180,300

Power 570 hp

Torque to 590 lb.-ft.

0-60 mph 3.6 sec.

Panamera Turbo S

Porsche is placing its fastest, most powerful and most luxurious Panamera grand touring sedan at the peak of the series: With a power output of 570 hp and a top track speed of 192 mph, plus a particularly extensive and top-quality range of features, the Panamera Turbo S is guaranteed a special status in its market segment. For the first time ever, an Executive version of the Panamera Turbo S is also available with a wheelbase that has been extended by 5.9 inches. As a result, the Panamera Turbo S Executive offers significantly more space and even more comfort, particularly at the rear. Thermal and noise-insulated windows, which include privacy glazing, an interior lighting package designed especially for the rear, and a large center console at the rear are just some of the extensive standard features. The new top model in the Panamera model line will be celebrating its world premiere at the Tokyo Motor Show November 20-21, 2013.

The character of the new Panamera Turbo S is evident not only in its driving performance but also in the key distinguishing features of its appearance. The Palladium Metallic exterior color, which is available solely for the new Panamera Turbo S, gives the top model an especially exclusive look and enhances the classy, elegant contours. An indication of the vehicle’s outstanding driving dynamics is provided by 20-inch 911 Turbo II wheels, which are not only larger but also significantly wider than the standard wheels belonging to other Panamera models. The four-way rear spoiler, painted in the same color as the exterior, is another unique feature.

The new top Panamera model from Porsche features an exceptionally extensive range of equipment appropriate for a top model in the luxury class. It features all of the driving dynamics control systems available for the model range as standard. The Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), an active roll stabilization system, reduces the vehicle’s lateral inclination in curves, thereby increasing agility and comfort in equal measure. The Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) system works with a variable standard torque split at the rear wheels in combination with an electronically controlled rear-axle differential lock to provide improved traction in any driving situation. Thanks to the Porsche Ceramic Composite Brakes (PCCB), the Panamera Turbo S benefits from a high-performance brake system that is particularly resistant to brake fading and wear. The chassis of the Panamera Turbo S of course features the Porsche Active Suspension Management (PASM) adaptive damper control and adaptive air suspension with additional air volume, new to the Panamera range for 2014.

Fifty more horsepower from new turbochargers

A 50-hp increase in power compared to the Panamera Turbo engine has been achieved through specific revisions to a number of components. Porsche is now using two new turbochargers with larger compressors in the Panamera Turbo S model. The new compressors increase the air flow, and the chargers push more oxygen into the combustion chambers at high loads and speeds. In addition, the injection pressure has been increased by 20 bar to 140 bar. Together, both of these measures also enable higher component loads, which are absorbed by pistons made from a new aluminium alloy and specially coated piston rings.

This concept has two further advantages: By preparing the air-fuel mixture in the combustion chambers more effectively, the torque also increases to 553 lb.-ft. at between 2,250 and 5,000 rpm, with overboost increasing torque momentarily to 590 lb.-ft. The extra torque makes overtaking even easier and faster.

Thanks to the optional sport exhaust system, the Panamera Turbo S offers drivers the opportunity to maximize the emotional character of the car whenever they wish. This unique sound experience is achieved by means of an acoustic channel that can be switched at the push of a button; this channel directs the engine sound straight into the interior. In addition, individual cylinders are skipped when switching up a gear, allowing the engine speed to fall faster and the clutch to engage quickly.

Porsche Panamera Turbo S

Sport Chrono package enhances sporty handling characteristics

The new Panamera Turbo S is also perfectly equipped to effectively convert its increased level of power and torque into sporty driving dynamics. One of the requirements for this effective conversion of power is the Porsche Traction Management (PTM) all-wheel drive system, which optimizes torque flow to the wheels, even in difficult driving conditions. The Sport Chrono package comes as standard, and coordinates the drive power and chassis at the touch of a button to guarantee a consistently sporty response. The overboost function is activated in «Sport» and «Sport Plus» mode as well as during kickdown in «Normal» mode; the overboost function temporarily increases the boost pressure to enable even more powerful acceleration capability. The «Launch Control» start function guarantees the best possible acceleration when moving off by optimally co-ordinating the responses of the engine control system and the Porsche Doppelkupplung gearshift program. Thanks to the reworked gear shifting strategy, the Porsche Doppelkupplung changes between its seven gears even more rapidly, accelerating the new Panamera top model from 0 to 60 mph in 3.6 seconds.

Chassis with all Panamera assistance systems

The chassis features all of the active systems that Porsche has developed and introduced for the sporty Panamera grand touring range as standard. The Porsche Active Suspension Management (PASM) system is the centerpiece, combining adaptive air suspension and adaptive damper control. The PASM system continuously adjusts the damper forces and adapts them to suit road conditions and driving style. Using the PASM chassis button on the center console, the driver can choose between three performance maps — Comfort, Sport and Sport Plus. Similarly, the adaptive air suspension offers the ability to activate different spring rates to open up an even greater range of chassis characteristics, giving drivers the choice between a high level of driving comfort and very sporty driving dynamics.

The combination of the PDCC and PTV Plus means that the Panamera Turbo S features the most advanced version of the Panamera chassis as standard. The PDCC prevents the vehicle body from rolling on its longitudinal axis by applying a counter torque using active stabilisers on the front and rear axles. This system also improves vehicle balance via dynamic roll moment distribution, resulting in excellent agility in every speed range driven as well as optimum steering performance and balanced load alteration behavior. Increased agility is achieved because the tires constantly maintain the ideal position on the road, allowing optimized lateral forces to build up and act upon each tire. Variable roll moment distribution also directly influences the vehicle’s self-steering properties.

The PDCC, PASM and air suspension are always controlled together when one of the three chassis programs is selected. When the «Comfort» setting is selected, the systems provide a relaxed journey on uneven roads. In «Sport» and «Sport plus» mode, active intervention by the systems influence steering behavior, maximum roll support, and traction in order to secure maximum performance and agility.

PTV Plus for even better cornering: Motorsport derived ceramic brakes

The advantages offered by the PDCC in terms of driving dynamics are enhanced still further by the Porsche Torque Vectoring Plus system and the electronically controlled rear-axle differential lock with variable locking effect. The system optimizes steering behavior and traction for a sporty driving experience.

The Panamera Turbo S comes with the PCCB as standard. These super powerful, ceramic brakes with yellow brake calipers offer clear advantages over conventional grey cast-iron brake discs. A reduction in mass of approximately 50 percent, a faster handling response and the corrosion resistance of the brake discs help ensure maximum performance.

Interior: Two-tone-leather interior and comfort seats

The synthesis of exclusivity and sportiness is upheld in the interior by the two-tone leather furnishings which come as standard. One particular highlight is the new interior package in Dark Burl Walnut. The new decor includes a hint of red, providing a slightly cooler effect, and the interior of the Panamera Turbo S is completed by the embossed Porsche crests on the front headrests.

14-way power seats at the front are standard and include the memory package for excellent travel comfort. The memory package includes seat surface extension as well as lumbar support and electrical steering column adjustment. Both the front and rear seats feature seat heating as standard; seat ventilation is also available as standard in the Panamera Turbo S Executive. The adaptive sport seats build on this seating system to include the comfort memory package with raised seat side bolsters and electronic, 18-way adjustment is an option for the Panamera Turbo S. At the rear, two single seats with a folding central arm rest offer generous leg and head room, even for tall passengers. Passengers at the rear of the Panamera Turbo S Executive travel in even greater luxury: the single seats have an extra 4.7 inches of space in the footwell; all seats offer active ventilation and the electronic roll-up sunblind enables greater privacy. Both rear passengers are protected by side air bags.

0 0 голоса
Рейтинг статьи
Ссылка на основную публикацию
0
Оставьте комментарий! Напишите, что думаете по поводу статьи.x
()
x
Adblock
detector